Розмір тексту

Фестиваль віртуальної реальності у Харкові: майбутнє, до якого треба вже готуватися

Вчора у Харківській школі архітектури пройшов Фестиваль віртуальної та доповненої реальностей. Оскільки ці медійні явища поступово набирають обертів, захотілося більше дізнатися про них.

Поранені герої у 360 градусів

Фотографії Йосифа Сивенького публікувалися в Bloomberg Businessweek, Forbes, GQ, Newsweek, The New Yorker, The New York Times. На фестивалі у Харкові він представив проект «Рани».

Йосиф Сивенький Йосиф Сивенький

Спочатку Йосиф фотографував євромайданівців та учасників АТО, які отримали серйозні травми: ампутації, нездатність ходити чи бачити. Ці знімки, а також історії чоловіків можна знайти на сайті проекту.

Згодом він запропонував «Громадському» співпрацю і, вигравши європейський грант, втілив проект «Рани 360». У його рамках Джозеф знімав теж травмованих героїв, але вже на відео.

Побачити зсередини чужі рани. Проект Йосипа Сивенького «Рани 360» Побачити зсередини чужі рани. Проект Йосипа Сивенького «Рани 360»

Сам фотограф і документаліст говорить, що зараз довкола нас постійні відволікаючі фактори. Проект «Рани 360» натомість дає змогу на 10-15 хвилин сфокусувати увагу людини саме на історії. Адже людину в VR-окулярах не відволікає стрічка соцмереж чи сповіщення смартфону.

Євромайдан в окулярах

Ще одним проектом, який представляв Йосиф, став Aftermath VR: Euromaidan. Це занурення у документальну історію про найкривавіші дні Євромайдану, розказану очевидцями та з можливістю побувати у місцях подій. Одну з історій, наприклад, розповідає Мустафа Найєм.

Дівчина пробує Aftermath VR: Euromaidan Дівчина пробує Aftermath VR: Euromaidan

Ця робота — співпраця Сивенького і New Cave Media — команди, яка чи не найактивніше в Україні займається створенням та популяризацією відео у форматі 360.

Aftermath VR: Euromaidan Kickstarter Trailer Aftermath VR: Euromaidan Kickstarter Trailer

З фінансуванням спочатку хлопцям допомогла ініціатива Google Journalism 360 Challenge. В її рамках всередині 2017-ого вони отримали 20 тисяч доларів. Але коштів не вистачило, тому вони запускали кілька кампаній на Kickstarter.

Модель з дрону (джерело — newcavemedia.com) Модель з дрону (джерело — newcavemedia.com)

Зйомка таких проектів — складний процес. Техніка й досі коштує дорого для типової редакції — камера у 400-600 доларів, плюс спеціальний звук. Зняте у такому форматі потрібно «зшивати» у спеціальних програмах.

Творці проекту планують закінчити роботу у січні 2019-ого року.

Що дасть віртуальна реальність культурі

Ще один спікер — Микита Худяков — співзасновник компанії Oсhi, яка займається архітектурною візуалізацією і віртуальною реальністю.

Він показував як з допомогою спеціального інструменту Google Tilt Brush художники створюють віртуальні 3D-об'єкти, мистецькі простори, оживлюють картини. Тут можна втілювати речі, які неможливі у реальному світі: фрактальні світи, ігнорування законів фізики, кут огляду, який задає глядач, а не режисер, повна ізольованість.

Микита Худяков Микита Худяков

Микита пояснює, що нині ми знаходимося на початковому етапі зародження VR. Те саме, що було з кіно наприкінці ХІХ сторіччя. І лише через 120 років з того часу з’явився «Аватар».

Кілька цікавих спроб роботи з віртуальною реальністю:

1. Art Plunge — можливість зануритися у простір картини, наприклад, Моно Лізи.

Analyzing Art Plunge for Gear VR - Step Into Classic Paintings Analyzing Art Plunge for Gear VR - Step Into Classic Paintings

2. Tilt Brush — трьохвимірне малювання.

Tilt Brush Artist in Residence Tilt Brush Artist in Residence

3. Senza Peso — опера у віртуальній реальності.

Senza Peso: A VR Mini Opera Trailer Senza Peso: A VR Mini Opera Trailer

4. Tokyo Light Odyssey — поєднання урбаністики, мистецтва і віртуальної реальності.

WOW|【360° Movie】“Tokyo Light Odyssey” Teaser Movie WOW|【360° Movie】“Tokyo Light Odyssey” Teaser Movie

5. Oculus Medium — можливість створювати персонажів з подальшим роздруком на 3D-принтері.

Oculus Medium Launch Trailer Oculus Medium Launch Trailer

6. Mandelbulb 3D — краса з фракталів, яка показує як художник у віртуальній реальності може ігнорувати всі закони фізики.

Mandelbulb 3D - The Depths of Europa Mandelbulb 3D - The Depths of Europa

Серед дисциплін, які варто освоювати, Худяков радить починати з мови програмування С++ та Unity.

Наприкінці лекції Наприкінці лекції

***

Важко сказати, наскільки за найближчі п’ять років віртуальна чи доповнена реальність вплинуть на життя. Але вони точно змінять.

Ці можливості занадто цінні, щоб їх не використовувати. Реклама, індустрія розваг, туризм, журналістика — ці сфери чекатимуть зміни. Тому варто уже готуватися до них, а не хапатися за минуле.

Про автора

Роман Повзик

Роман Повзик

PR-стратег в «Yoda Consult», медіаджедай

86
Останні публікації:

Полтавщина:

Запропонувати тему