Розмір тексту

Як «Yoda Consult» брало участь у своєму першому кінофестивалі

15-16 червня у Центрі Шептицького при Українському католицькому університеті (Львів) пройшов Фестиваль мобільного кіно. Для «Yoda Consult» він цінний тим, що це перший кінофестиваль, де ми взяли участь.

Полтавські короткометражки на львівському фестивалі

За умовами конкурсу, потрібно було зняти стрічку до двох хвилин, яка б розповідала про креативні індустрії. Ми представили дві роботи. Перша — «Нато» —  про полтавську художницю Нато Мікеладзе та бренд «NaSviato». Друга — «Picture» — художня короткометражка про хлопчика, який продає картини, щоб купити квіти дівчинці.

Я, Анна Ютченко, Заза Шенгелія та Євген Чорний Я, Анна Ютченко, Заза Шенгелія та Євген Чорний

Фестиваль мобільного кіно у Львові, УКУ та поради оператора-постановника Маркіяна Канюки Фестиваль мобільного кіно у Львові, УКУ та поради оператора-постановника Маркіяна Канюки

Обидві пройшли у конкурсну програму, тому Заза Шенгелія, Євген Чорний та я поїхали на фестиваль. Приємно, що серед 17 робіт три — представників Полтави. Окрім наших короткометражок, Анна Ютченко з колегою з УКУ Діаною Горбань зняли розповідь про театр тіней у Львові, де грають неповносправні люди.

Бекстейдж зі зйомок фільму Зази Шенгелії Picture Бекстейдж зі зйомок фільму Зази Шенгелії «Picture»

Креативна штаб-квартира мрії

Перше, з чого почалася дводенна програма — екскурсія до !FESTrepublic. Це штаб-квартира холдингу емоцій !FEST, у власності якої колоритні заклади харчування і франшизи. Наприклад, «Львівська майстерня шоколаду», яка діє і у Полтаві.

Це колишній завод скла, який облаштовують різними креативними просторами, офісами та виробництвами. Тут свої пекарні, пивоварні, лабораторії кави, концертні зали (у цей день готувалися до виступу Сергія Бабкіна), книгарня, тренінговий центр.

В офісі !FESTrepublic В офісі !FESTrepublic

Серед офісів, де вдалося побувати, цей тримає першість за зручністю, масштабом і красою.

Монтаж на смартфонах та кіно у наплічнику

Основна частина Фестивалю мобільного кіно — лекції. Їх тут було сім.

Режисер, викладач Школи журналістики УКУ Андрій Приймаченко мав розповідати про монтаж відео на мобільних. Але зізнався, що краще монтувати на комп’ютері. Тому лекцію присвятив форматам відео та загальним принципам роботи монтажних програм.

Журналіст і відеограф «Громадського» Богдан Кутєпов розповідав про апаратуру, яку варто мати у наплічнику, щоб знімати якісне документальне кіно.

Наприклад, він поїхав у віддалене село на Франківщині знімати запис альбому гурту «Перкалаба». Але зустрів там цікавих дітей, з якими зробив документалку «Життя і смерть в Гуцулії». Наразі роботу переглянули 132 тисячі разів.

«Життя і Смерть у Гуцулії» (2016). Документальний фільм Богдана Кутєпова «Життя і Смерть у Гуцулії» (2016). Документальний фільм Богдана Кутєпова

Богдан радить приділяти увагу звуку і стабілізації відео. Адже навіть якщо у цікавій історії буде погано чути спікера чи картинка труситиметься, глядач не захоче дивитися.

Як створити шоу на українському телебаченні?

Продюсер перспективних проектів «1+1 Продакшн» Володимир Москалець розповідав, як перетворити креатив у те, що дивитимуться.

Креативні прийоми, які варто використовувати для запуску успішного шоу на телебаченні:

  • Вивчіть те, що уже є;
  • Перенесіть формулу успіху з одного жанру в інший;
  • Додайте несподіваний елемент;
  • Шукайте ідеї у простих та добре знайомих рішеннях.

Продюсер перспективних проектів «1+1 Продакшн» Володимир Москалець Продюсер перспективних проектів «1+1 Продакшн» Володимир Москалець

Основні елементи програми:

  • Лонглайн — коротка формула ідеї;
  • Чіткі початок, середина, кінець;
  • Незвичайний поворот;
  • Герої (чому на них мають дивитися?) та їхня трансформація;
  • На кону має бути щось важливе;
  • Драматургія (створіть напругу, викликайте емоцію, думайте про можливість повторюваності).

Як підсилити складові?

  • Ускладнюйте завдання, загадуйте загадки;
  • Переверніть все з ніг на голову;
  • Розвиток через переломні моменти;
  • Що буде далі?
  • Глядачеві має бути зрозуміло, що він дивиться.

Лише серіалу для його промоції вже недостатньо

Керівник відділу digital-маркетингу «1+1 Медіа» Андрій Ситник розповідав про просування телепродуктів в онлайні. Він говорить, що з усього можна зробити контент.

Керівник відділу digital-маркетингу «1+1 Медіа» Андрій Ситник Керівник відділу digital-маркетингу «1+1 Медіа» Андрій Ситник

Для промоції програм та серіалів у соцмережах, вони створюють додатковий контент. Наприклад, інтерв’ю з акторами серіалу «Школа» або прямі трансляції для Facebook з-за куліс шоу «Танці з зірками» під час рекламних пауз.

Документальне кіно та відео у 360 градусів

Програмний директор Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays.ua Геннадій Кофман розповідав про цей вид фільмів та сучасний кіноринок.

За його словами, кінофестивалі діляться на три категорії: класу А (обов’язковий елемент — червона доріжка), фестивалі місця (наприклад, Одеський) та тематичні (про екологію, урбаністику).

Перш ніж знімати кіно, режисер має розуміти, яку ціль ставить перед собою і хто цільова аудиторія його стрічки. Якщо це анімаційна короткометражка, то важко буде показувати її окремо у кінотеатрах.

Програмний директор Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays.ua Геннадій Кофман Програмний директор Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays.ua Геннадій Кофман

Також Кофман радить режисерам від початку роботи дбати про промоцію фільму: презентації ідей на пітчингах та трейлери.

Представники New Cave Media Олексій Фурман та Сергій Полежака розповідали про зйомку відео у 360 градусів. Це цікавий і поки що не дуже розповсюджений формат. Але його стає все більше в мережі.

Основна перевага — імерсивність, тобто залученість людини. Глядач обирає, куди повернути голову і які кадри побачити. Але не все варто знімати у 360. Потрібно шукати історії з героями.

Олексій Фурман та Сергій Полежака Олексій Фурман та Сергій Полежака

Одним з незвичних частин зйомки — знімальна група залишає камеру і йде з приміщення. Тому героям варто уявляти замість камери людину.

Крім того, інколи буває складно «зшити» окремі фрагменти відео, щоб все виглядало природньо.

Перезняти «Доктора Стренджа» може кожен

Сергій Караванець розповів про проект «Кінороби» у Франківську. У його рамках через різні освітні проекти вони мотивували людей знімати любительські стрічки.

Франківці зрозуміли, що кіно — потужна сила, яка впливає на туризм, підприємництво, науку, імідж міста, культуру, таланти, інвестиції. Але перш за все — на людину, її мораль, моделі поведінки, настрій.

Один з цікавих форматів для створення любительських стрічок — шведінг. Зареєстрованим командам дається 24 години, щоб перезняти відомий фільм, наприклад, «Доктор Стрендж» чи «Хрещений батько». Те, що виходить, — треш, але це дотепно і стимулює креатив учасників.

Дохтір Дивний. Шведінг команди "Дзвіночки" Дохтір Дивний. Шведінг команди "Дзвіночки"

«Кінороби» проводили воркшопи зі створення комерційної та соціальної відеореклами. Наразі вони працюють над освітньою програмою у сфері відео, яка діятиме на базі франківського Промприладу.

***

Фестиваль закінчився переглядом відібраних стрічок та церемонією нагородження. Стрічка Зази Шенгелії «Картина» увійшла до дев’яти картин, які показали в рамках фесту. Але перемогу у трьох номінаціях проект здобули інші роботи.

Фінальне фото Фінальне фото

Для нас цей фестиваль важливий, оскільки він перший. Але ми продовжимо представляти Полтаву на інших платформах в різних містах. І обов’язково повернемося до Українського католицького університету через рік з новими короткометражками. 

Про автора

Роман Повзик

Роман Повзик

PR-стратег в «Yoda Consult», медіаджедай

86
Останні публікації:

Полтавщина:

Запропонувати тему